مبانی-نظری-مدیریت-دانش
مبانی نظری مدیریت دانش
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 8
حجم فایل: 598 کیلوبایت
قیمت: 14500 تومان

توضیحات:
مبانی نظری مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه)، در قالب فایل word در حجم 8 صفحه بطور کاملاً ویرایش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده درون متنی و پایان متن، پانوشت های انگلیسی و .

بخش هایی از متن :
تاریخچه مدیریت دانش:

مدیریت دانش مفهوم تازه‌ای نیست و ریشه آن به3000 سال قبل از میلادی باز می‌گردد (سبحانی نژاد، همكاران، 1385). اصطلاح مدیریت دانش در اوائل دهه 1990میلادی و با توسعه نظریه مهندسی مجدد فرآیند­ها اولین گام­ها برای ایجاد ساز و كارهای احصا، ذخیره‌سازی و استفاده از دانش در سازمان­ها شروع شد و سپس مجموعه این فعالیت­ها عنوان مدیریت دانش را به خود گرفت (اخوان، همكار 1390). همانطوری‌كه اشاره شد مدیریت دانش بصورت نوین از دهه 90 میلادی از آن زمان تاكنون یكی از مباحث قابل توجه نویسندگان همچو پیتر دراكر (1964) كه اولین بار اصطلاح "كاركنانی دانشی" را ابداع كرد و پیتر سنگه در سال (1990) اصطلاح سازمان یادگیرنده را مطرح كرد؛ سازمانی كه از تجارب گذشته ذخیره شده در سیستم‌های حافظه سازمانی یاد می‌گیرد. لئونارد بارتون (1950) مورد چاپارال استیل را به عنوان یك داستان موفقیت مدیریت دانش مستند كرد. مطالعه نوناكا و تاكچی (1950) نشان داد كه چگونه دانش در سازمان‌ها خلق، استفاده و تسهیم می‌شود و چگونه چنین دانشی به توزیع نوآوری كمك می‌كند (، همكار، 1391) اما بصورت تخصصی تر اصطلاح مدیریت دانش در سال (1989) بطور رسمی در فرهنگ واژه‌گان ثبت شد (سبحانی نژاد، همكاران، 1385).

تعاریف مدیریت دانش:
تعریف زیادی برای مدیریت دانش وجود دارد كه می‌كوشند چیستی و چگونگی انجام آن را توصیف نماید، اما واقعیت این است كه هیچ كجا در ادبیات مدیریت دانش تعریف واحدی برای این مفهوم وجود ندارد و می‌توان گفت هر پژوهشگر كوشیده است با توجه به حوزه آكادمیك خاص خود این مفهوم را تعریف نماید.

فهرست مطالب:
دانش و انواع آن
تاریخچه مدیریت دانش
تعاریف مدیریت دانش
مدل‌های مدیریت دانش
مدل نیومن و كنراد، (1999)
مدل چند عاملی توسعه نظام‌های مدیریت دانش
مدل چهار حلقه‌ای مدیریت دانش
مزایا و نتایج به كارگیری مدیریت دانش و حافظه سازمانی
موانع و چالش‌های پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان
منابع

برخی از منابع مورد استفاده :
- ، سید علی اكبر؛ صالحی، علی، 1391، مدیریت دانش. دانشگاه پیام نور.

- مشاهی، سارا، 1390، استراتژی مدریت دانش در سازمان‌های ساخت و ساز با رویكرد منابع انسانی، پایان نامه كارشناسی ارشد در رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.

- سبحانی‌نژاد، مهدی؛ شهائی، بهنام؛ یوزباشی، علیرضا، 1385، سازمان یادگیرنده (مبانی نظری الگوی تحقق و سنجش).تهران: یسطرون

- اخوان، پیمان؛ باقری، روح اله، 1390، مدیریت دانش ازایده تا عمل. تهران: آتی نگر.

- اعتباریان، اکبر، 1390، نظریه های مدیریت و سازمان در عمل با رویکرد سازمانی‌ها و نهادهای فرهنگی. اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.

- فاتح، اصغر؛ سبحانی، محمد صادق؛ محمدی، داریوش، 1390، مدیریت دانش رویکردی جامع. تهران: برآیند پویش

- حسنی‌راد، امین، 1393، ارزیابی رابطه میان مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی در مراكز بهداشت. تعالی/ نشریه تخصصی مدیریت، سال سوم, شماره (27،26), صص 32- 26.

- قاسمی، حمید، 1392، مبانی مدیریت دانش سازمانی و كاركنان دانشگر، بیمه سلامت، سال هفدهم, شماره 52, صص 52-46.

- مختارنیا، محمد، 1388، طراحی الگوی سازماندهی مدیریت دانش در نظام ترویج کشاورزی ایران، رساله دکتری در رشته ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه تهران .

 Davenport, T; Prusak, L. 2000. Working Knowledge: How organizations manage what they know. Boston: Harvard Business school Press.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.


پارسی2 مدیریت ,دانش ,تهران ,سال ,مبانی ,كه ,مدیریت دانش ,دانش در ,مبانی نظری ,نظری مدیریت ,دانش و ,سبحانی نژاد، همكاران،منبع

تحقیق سازمانهای شبکه ای

مقاله ترجمه شده الگوی تصمیم گیری چند معیاره برای اولویت دادن به فعالیت های پروژه

پاورپوینت هوش مصنوعی

پاورپوینت اقتصاد دانش محور

تحقیق ارزیابی عملکرد به روش ترکیبی AHP،BSC و TOPSIS (فایل word)

فایل پاورپوینت گزارش کارآموزی شیمی کاربردی، در شرکت آب و فاضلاب

پاورپوینت جامع مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

گروه تلگرام - لینکدونی تلگرام کسب و کار چاپ لیبل با قیمت مناسب هات دانلود فلزیاب و طلایاب IBM A19 انجام پروژه های برنامه نویسی php طراحی سایت دو ارباب اجناس فوق العاده جک پارکینگ BFT کتابخانه آیت اله العظمی رضوی کاشانی