تحقیق-مقایسه-یادگیری-مشارکتی-و-یادگیری-سنتی-در-بین-دانش-آموزان
تحقیق مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOC
تعداد صفحات: 105
حجم فایل: 474 کیلوبایت
قیمت: 22000 تومان

توضیحات:
پایان نامه مقایسه یادگیری مشارکتی و یادگیری سنتی در بین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی منطقه شوش در درس علوم تجربی درسال تحصیلی 91-1390، در قالب فایل word و در حجم 105 صفحه.

چکیده:
پژوهش حاضر به مقایسه‌ی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی با روش سنتی (سخنرانی) بر ایجاد یادگیری و یادداری دانش‌آموزان در درس علوم در سال تحصیلی91-90 صورت گرفته است. در پژوهش حاضر روش یادگیری مشارکتی و روش سخنرانی متغیر مستقل و دانش‌آموزان پسر و دختر پایه چهارم متغیر وابسته است.در این پژوهش از روش نمونه گیری آزمایشی استفاده شد. جامعه آماری در این پژوهش را کلیه دانش‌آموزان دختر پسر که شامل 392پسر و392 دخترپایه چهارم ونیز کلیه معلمان که شامل20 زن و20مرد پایه چهارم دوره ابتدایی شهرستان شوش در سال تحصیلی 90-91 می‌باشدتشکیل می‌دهند.نمونه آماری در این پژوهش20تا از دختران و20تا از پسران و 2نفراز معلمان زن و 2نفر از معلمان مرد می‌باشد که توسط آزمون محقق ساخته ای با ضریب پایایی 7 به منظور سنجش یادگیری، افراد هر دو گروه آزمایش شدند. برای تجزیه وتحلیل داده‌ها از روش t مستقل استفاده شده است. به طور کلی نتایج به دست آمده بیانگر آن است که بین روش تدریس فعال (یادگیری مشارکتی)و روش سنتی (سخنرانی)بر میزان یادداری دانش آموزان در درس علوم تفاوت معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه ها
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
تعریف تدریس
چهار ویژگی در تعریف تدریس
کارکردهای درونی تدریس
نظریه های تدریس
رویکردهای نو در تدریس- یادگیری
تعریف روش تدریس
عوامل موثر در تدریس
ویژگی های اصلی روش های تدریس موثر
اصول تعیین و سازماندهی روشهای تدریس
نگرش های جدید آموزشی
پیشروان روشهای جدید
روشهای نو و روان شناسی
روش های تاریخی
روشهای تدریس سنتی و متداول
انواع روشهای سنتی متداول
روش حفظ وتکرار
روش سخنرانی
روش های نوین آموزش فعال
ویژگیهای عمومی روشهای فعال تدریس
روشهای نوین آموزش فعال
روش پرسش و پاسخ
محاسن و محدودیتهای روش پرسش و پاسخ
روش آزمایشی (آزمایشگاهی)
محاسن و محدودیتهای روش آزمایشی
الگوي حل مسأله
روش يادگيري اكتشافي
یادگیری مشارکتی یا همیاری
روش یادگیری مشارکتی
ويژگيهاي كلاس مشاركتي
چالش هاي كلاس مشاركتي
دلایل استفاده از یادگیری مشارکتی
خواص یادگیری مشارکتی
ویژگیهای برجسته یادگیری مشارکتی
تاکیدهای جدید بر یادگیری مشارکتی
پیشینه پژوهش
پژوهشهای‌داخلی
پژوهشهای‌خارجی
تعریف مفهومی
تعریف عملیاتی
یادگیری اصیل و پایدار و موثر
عوامل موثر در یادگیری
اصول مبتنی بر قوانین یادگیری
اصول ارایه شده در ایجاد و نگهداری یک محیط یادگیری مساعد
فصل سوم: جامعه آماری پژوهش
روش پژوهش
جامعه‌ی آماری
ابزار پژوهش
نمونه آماری
روایی و پایایی ابزارهای اندازه‌گیری
روش آماری
فصل چهارم: یافته های پژوهش
یافته های توصیفی
یافته های استنباطی
فصل پنجم :بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری
محدودیتها
پیشنهادها
منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.


پارسی2 یادگیری ,روش ,های ,مشارکتی ,تدریس ,سنتی ,یادگیری مشارکتی ,مشارکتی و ,دانش آموزان ,در این ,پایه چهارم ,مقایسه یادگیری مشارکتی ,تحقیق مقایسه یادگیریمنبع

تحقیق سازمانهای شبکه ای

مقاله ترجمه شده الگوی تصمیم گیری چند معیاره برای اولویت دادن به فعالیت های پروژه

پاورپوینت هوش مصنوعی

پاورپوینت اقتصاد دانش محور

تحقیق ارزیابی عملکرد به روش ترکیبی AHP،BSC و TOPSIS (فایل word)

فایل پاورپوینت گزارش کارآموزی شیمی کاربردی، در شرکت آب و فاضلاب

پاورپوینت جامع مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

الان بخر تحویل بگیر instagram حامیان جواد سنگونی زال دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. تورهای مسافرتی داخلی و خارجی ارزان دانلود آهنگهای جدید از خوانندهای معروف ایرانی اپیلاسیون پوست حساس آپشن خودرو | دنیای آپشن سفارش اینترنتی تردمیل